Automobilka TPCA od 1. ledna 2021 plně přechází do vlastnictví Toyoty. Kolínský závod ponese název Toyota Motor Manufacturing Czech Republic. Automobilka bude i nadále vyrábět malé vozy značek Toyota a koncernu PSA, v letošním roce se tu začne vyrábět nový vůz Toyota Yaris.
Výroba motorových vozidel, která do října táhla český průmysl, v listopadu opět zpomalila. Meziroční pokles výroby byl v samotném listopadu téměř dvacetiprocentní. Od začátku roku bylo vyrobeno 1 059 114 osobních automobilů, autobusů a motocyklů, což je oproti prvním jedenácti měsícům loňskému roku o 21,2 % motorových vozidel méně. Došlo tak k odsunu hranice milionu vyrobených vozidel, která v loňském roce byla pokořena již v září.
Valná hromada Sdružení automobilového průmyslu ČR potvrdila ve funkci prezidenta Sdružení na další čtyřleté období stávajícího prezidenta Bohdana Wojnara, člena představenstva ŠKODA AUTO. Členové AutoSAPu rovněž rozhodli o složení představenstva a dozorčí rady.
Finanční správa upřesnila dosavadní výklad zákona o dani silniční, který počítá s osvobozením od daní vozidel s elektrickým pohonem, a do výkladu zahrnula elektromobily s palivovým článkem (FCEV).
Výroba motorových vozidel, která do října táhla český průmysl, v listopadu opět zpomalila. Meziroční pokles výroby byl v samotném listopadu téměř dvacetiprocentní. Od začátku roku bylo vyrobeno 1 059 114 osobních automobilů, autobusů a motocyklů, což je oproti prvním jedenácti měsícům loňskému roku o 21,2 % motorových vozidel méně. Došlo tak k odsunu hranice milionu vyrobených vozidel, která v loňském roce byla pokořena již v září.
Valná hromada Sdružení automobilového průmyslu ČR potvrdila ve funkci prezidenta Sdružení na další čtyřleté období stávajícího prezidenta Bohdana Wojnara, člena představenstva ŠKODA AUTO. Členové AutoSAPu rovněž rozhodli o složení představenstva a dozorčí rady.
I přes druhou vlnu pandemie koronaviru a výrazná omezení s ní spojená dokázali výrobci motorových vozidel v říjnu opět ukrojit část dosavadních ztrát, když jejich produkce ve všech sledovaných segmentech předčila výkonnost v říjnu loňského roku. Od ledna pak bylo vyrobeno celkově 941 486 motorových vozidel, tedy o 21,4 % méně než v roce 2019. Je tak zřejmé, že i přes mohutný finiš se celkovou ztrátu v tomto roce již nepodaří dohnat a tento dramatický pokles bude mít výrazné negativní finanční dopady na firmy i českou ekonomiku.
Výroba silničních vozidel v České republice ve třetím čtvrtletí roku dohání ztráty způsobené jarními odstávkami. K postupnému zmírňování přispěla produkce v letních měsících a v září. Od začátku roku bylo vyrobeno celkově 835 082 silničních vozidel (- 23,7 %), z toho 813 085 motorových (- 24,2 %). Celkový trend kopíruje vývoj produkce osobních vozidel, jichž bylo v září vyrobeno jen o 4,5 % meziročně méně.
Number of our members: 141
Budoucí mobilita zásadně mění autoprůmysl, s tím souvisí také změny v charakteru práce a přípravy na ně. Nejdříve však potřebujeme zjistit, jak se věci mají a jak to vnímají samotné firmy. Máte k tomu co říct? Podělte se s námi! Dotazník je otevřený už jen do 24. 1. 2021. https://t.co/8DYGnguuYM
Více než 1 milion dodaných vozidel po celém světě nebo posílení tržního podílu v Evropě, meziroční růst v Rusku nebo Turecku. To všechno přes překážky spojené s pandemií koronaviru, pozastavení výroby nebo uzavřená dealerství v řadě zemí nejen EU...👇 https://t.co/3rCv8LSNyo
Zaregistrujte se na lednové webináře projektu @ALBATTS1, které budou zaměřené především na zkušenosti z praxe v automobilkách i samotné výroby baterií. Webináře jsou rozdělené na čtyři části, upozorňujeme hlavně na webinář "Battery manufacturing" (20. 1.), "Automotive" (27.1.)👇 https://t.co/7NZtNBP5V5