Aktuálně

Brano Group. Dvě generace v rozjetém vlaku

Jak vypadá firma v polovině generační výměny? Pavel Juříček, předseda představenstva Brano Group, postupně předává holding svému synovi. Václav už nyní plně zodpovídá mimo jiné za celoholdingový vývoj, obchod, za závod v Číně a rozvoj nových trhů včetně USA. Jaké jsou představy otce a syna o dalším vývoji firmy a jak hodnotí současnou situaci v oboru automotive, který je pro ni klíčový? ...

Pozice českého automobilového průmyslu k Průmyslovému akčnímu plánu EK pro automotive k pilíři, který se týká inovací a digitalizace

Český a evropský automobilový průmysl stojí na kritické křižovatce. Udržení postavení EU jako hospodářské velmoci vyžaduje více než jen dlouhodobou strategii – nezbytná je zásadní změna regulačního přístupu EU. Bez průmyslové politiky, která reflektuje globá ...

Americká cla poškodí výrobce automobilů, jejich dodavatele i spotřebitele na obou stranách Atlantiku

Sdružení automobilového průmyslu vyjadřuje vážné znepokojení nad oznámením amerického prezidenta o zavedení dodatečných cel ve výši 25 % na všechna vozidla, která nejsou vyrobena v USA. Tato cla, která mají vstoupit v platnost 3. dubna, p ...

Nižší výrobní intenzita pokračuje i v únoru

V úvodních dvou měsících letošního roku bylo na linkách tuzemských výrobců zkompletováno celkem 234 341 osobních automobilů, meziročně tedy o 11 % vozidel méně. Nižší výrobní hodnoty zaznamenala i produkce motocyklů se 101 vyrobenými kusy. Další ná ...

Přečtěte si první letošní vydání časopisu Český autoprůmysl

V posledních týdnech je v Evropské unii tématem číslo jedna bezpečnost. Hovoří se o procentech, která by měla každá země dávat na posílení obrany, zvažuje se rozvolnění rozpočtových pravidel, aby se státy mohly víc zadlužit. Žádný není v takové kondici, aby mohl jen tak bez mrkn ...

Automotive firmy a evropská legislativa. Co dává smysl a co je mimo realitu?

Měla by vláda nějak specificky podpořit sektor automotive / vybrané podniky při zelené transformaci? Jaké by měly být z hlediska automotive priority České republiky v evropské politice? A jaké změny se opravdu reálně podaří v současné platné z ...

Druhé kolo strategického dialogu k budoucnosti evropského automobilového průmyslu

Sdružení automobilového průmyslu pozitivně hodnotí diskusi o pragmatičtějším přístupu k dekarbonizaci a oceňuje uznání naléhavé potřeby řešit nesmyslné penalizování za hrozící nesplnění cílů za roky 2025 a 2026. Zároveň však upozorňuje na nezbytnost syst ...

Začátek roku s ochlazenou výrobní dynamikou

V prvním měsíci letošního roku sjelo z linek tuzemských výrobců meziročně o 14 % osobních vozidel méně, konkrétně 113 826 ks. Nižší výrobní hodnoty zaznamenala i výroba motocyklů se 47 vyrobenými kusy. Téměř padesátiprocentní nárůst výroby naopak v ...

Evropská komise zahájila konzultaci k budoucnosti automobilového průmyslu – Sdružení automobilového průmyslu přináší jasná a detailní doporučení

Otevření strategického dialogu a veřejné konzultace k budoucnosti automobilového průmyslu je krok dobrým směrem. Vzhledem k urgentnosti výzev, kterým odvětví čelí, však Evropa potřebuje konkrétní řešení, nikoliv nekonečné diskuse. Vítáme, že tato i ...

Dodavatelé pro Auto roku 2025 v České republice

Sdružení automobilového průmyslu představuje firmy, které v rámci dvacátého devátého ročníku ankety Auto roku 2025 v České republice získaly právo používat prestižní označení „Dodavatel pro Auto roku 2025 v České republice“. Díly tuzemských firem přitom nese neje ...

Automatizované řízení: Řidič 3.0 a nová pravidla na silnici

Česká republika se odhodlala významně pokročit na cestě k autonomní mobilitě. Pracovní skupina připravila změny v legislativě, které umožní provoz automatizovaných vozidel úrovně 3 na vybraných komunikacích. Podle upravených paragrafů zákona o silniční dopravě už ...

2024: Rok rekordní výroby osobních automobilů

Navzdory řadě výzev dokázali tuzemští výrobci automobilů v roce 2024 meziročně navýšit výrobu o 3,9 % a dosáhnout tak historického maxima v celkovém počtu 1 452 881 vyrobených osobních automobilů. Dařilo se i produkci nákla ...

My to zvládneme. V USA máme obrovský kredit

Na začátku je prášek karbidu křemíku, na konci malá součástka, bez které se už dnes svět neobejde. Díky investici ve výši až dvou miliard dolarů by se měl celý tento proces rozběhnout v podhůří Beskyd a výsledné produkty, čipy, by měly významně přispět k posílení ...

Přímé zahraniční investice. Ještě jsme před Polskem

Tchajwanská TSMC sice neinvestovala v České republice, ale v německých Drážďanech, u nás by se ovšem mohla usadit řada subdodavatelů. Věří tomu generální ředitel agentury CzechInvest Jan Michal a v rozhovoru vysvětluje, co všechno pro to agentura d ...

Tempo výroby vozidel v závěru roku nadále zpomaluje

Od začátku roku do konce listopadu bylo na linkách tuzemských výrobců vozidel zhotoveno celkem 1 365 816 osobních vozidel, tedy o 5 % více než ve stejném kumulativním období předchozího roku. V porovnání se začátkem roku však tempo výroby v závěru roku nadále zpomaluje. Nižší m ...

Přečtěte si prosincové vydání časopisu Český autoprůmysl

Představte si takovou absurdní věc: že by na konci 19. století zasáhl do boje mezi Nikolou Teslou a Thomasem Alva Edisonem čip. K nemilosrdnému přetahování bývalých kolegů, jestli bude svět využívat střídavý, nebo stejno­ směrný proud, by tak třeba vůbec nem ...

Výroba vozidel v závěru roku zpomaluje

Mezi lednem a říjnem sjelo z linek tuzemských výrobců celkem 1 239 141 osobních automobilů, tedy o 6,6 % více než ve stejném období loňského roku. V porovnání se začátkem roku však tempo výroby zpomaluje. 127 222 doposud vyrobených vozidel bylo elektrických, z toho 95 ...

Načíst více