Aktuálně

Jan Rafaj, prezident SP ČR: Příležitost pro reset

„Ztratili jsme spoustu času a oslabili Evropu, ale to, že jsou dnes politici daleko ochotnější naslouchat, ve mně vyvolává určitou naději – byť vím, že to bude těžké. Teď si Evropa začíná uvědomovat, že se bez některých strategických vstupů neobejde. Zatím se mluví hlavně o čipech, ale věřím, že brzy se bude nahlas mluvit třeba o oceli,“ říká prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Jan Rafaj. ...

Podpora investičních projektů: Kdo dá víc a komu nic

Od začátku existence systému investičních pobídek v ČR v 90. letech bylo jejich udělování vždycky nejen ekonomická, ale i politická záležitost. Podpora projektům se stávala opakovaně předmětem někdy i ostrých diskuzí a zákon se mnohokrát měnil. Poslední novela zákona o&nb ...

Klikaté alternativní cesty k uhlíkové neutralitě aneb čím napojit spalovací motory?

Evropská legislativa, která od roku 2035 požaduje prodej automobilů s nulovými emisemi CO2, se vztahuje pouze na nová vozidla. Do té doby zakoupené automobily se spalovacími motory mohou i nadále jezdit na benzin a naftu. Není jich a ještě dlouho nebude málo. I pro ně už ...

Testování uživatelského rozhraní. Virtuální realita zkoumá pozornost řidiče

Unikátní laboratoř VXLab společnosti Digiteq Automotive na testování konceptů uživatelského rozhraní ověřuje subjektivní data uživatelů pomocí behaviorálního výzkumu, výkonných počítačů a speciálního hardwaru. Díky virtuální realitě lze testovat komplexněji a efektivněji. A přizpůsobit budoucí vý ...

onsemi Rožnov míří mezi špičku

Čipy, malinkaté elektrosoučástky, bez kterých už moderní svět nedokáže fungovat. Země se předhánějí v tom, jak přilákat firmy, které zajistí jejich produkci v dostatečném objemu. Evropská unie kvůli tomu přišla s novým zákonem, z něhož by mohl těžit i český výrobce. Není v oboru žádný nováček: v  ...

Nové studijní programy, společné projekty, povinná praxe

V souvislosti s transformací automobilového průmyslu vzniká celá řada nových profesí, jiné se novým požadavkům automotive musí přizpůsobit. Jak se s tím vypořádávají samotné firmy (Bosch, Brose, Continental Automotive, Continental Barum, Hyundai Motor Manufacturing Czech, MOTOR JIKOV Group, ...

Hledá se absolvent, model 5.0

Žádné jiné odvětví neprochází v současnosti tak velkými a rychlými změnami jako automobilový průmysl. Nástup vozidel s nulovými emisemi, konektivita, autonomní řízení, umělá inteligence, digitalizace produktů i výrob, k tomu nová geopolitická a ekonomická rizika a&nb ...

100% REWORK a 24 VISION. V hlavní roli neuronové sítě

Společnost 100% REWORK, která poskytuje služby především v oblasti kontroly kvality, vstoupila investorsky do start‑upové firmy 24 VISION, která vyvíjí aplikace založené na neuronových sítích. Propojení s vývojářskou firmou má přinést 100% REWORKu ještě lepší úroveň kontroly a rozšíření d ...

Tatra Trucks. Vozy se mění, jedinečnost zůstává

Hasičské speciály pro Německo, vozidla pro českou i belgickou armádu a další zakázky, které směřují do odvětví, kde se uplatňují plněpohonné střední a těžké nákladní automobily. Kopřivnickému výrobci se daří. Loni Tatra Trucks vyrobila 1326 vozů a zároveň pokračovala ve vývoji ...

Firemní 5G sítě. Katalyzátor digitalizace

Jestli je něco, co může posunout digitalizaci o mílové kroky dopředu, je to rychlá komunikace s nízkou latencí. Těmito dvěma atributy se prezentují 5G sítě, jejichž nasazení umožní využití širokého spektra aplikací od komunikace mezi roboty přes virtuální realitu až po provoz autonomních vozidel. ...

Akumulátory pro elektromobily: Kongo, Chile a další. Bez nich to zatím nepojede

Elektromobily mají potenciál významně snížit emise skleníkových plynů. Objevují se ale také analýzy, že produkce akumulátorů pro tyto vozy může brzy čelit nedostatku kritických surovin. Jaký původ mají lithium, kobalt, nikl, mangan a další suroviny a co to pro výrobce baterií znamená? O ...

Martin Kupka: K cíli se musí dojít schůdnou cestou

Ministr dopravy Martin Kupka chápe obavy zástupců automobilového průmyslu z připravované normy Euro 7/VII. Je podle něho nejen příliš ambiciózní, ale v některých požadavcích přímo nerealizovatelná. Časopisu Český autoprůmysl ministr popsal, jak vypadají vyjednání o této normě a proč si ...

Vitesco Technologies: Od tlakových senzorů po kybernetickou bezpečnost

Nové laboratoře výzkumného a vývojového centra Vitesco Technologies v Ostravě, které byly oficiálně otevřené letos v září, znamenají významné rozšíření vývojových kapacit společnosti, a to i do nových oblastí. Investice do budovy, kde jsou laboratoře soustředěné, ...

IQS NANOPTIQS: Řízená distribuce světla

Proč svítit tam, kde to není potřeba? Společnost IQS NANOPTIQS vyvíjí a vyrábí mikro a nanooptické prvky, které zvyšují kvalitu osvětlení a zároveň mohou přinést i energetické úspory. „Náš revoluční přístup k vytváření tenkých a miniaturizovaných optickýc ...

Jiří Socha: Když se auta testují virtuální simulací

Ve zkušebním centru bezpečnosti a elektroniky TÜV SÜD Czech v Bezděčíně stále bydlí ve speciální místnosti s konstantní teplotou testovací figuríny. Crash testy jsou a budou v mnoha případech stále potřebné. Ale budoucnost testování v oblasti mobility se poso ...

Digiteq Automotive: Cesta za svatým grálem

Navrhují koncepty, zajišťují technické validace inovací a vyvíjí a testují sériová řešení nových funkcí pro značky koncernu Volkswagen. Cílem vývoje Digiteq Automotive jsou moderní rozhraní mezi vozem a posádkou, pokročilé komfortní, bezpečnostní a asistenční systémy. ...

Kamil Blažek pro Český autoprůmysl: Ke stěhování firem dojde tak jako tak

Zelená transformace povede podle Kamila Blažka, předsedy Sdružení pro zahraniční investice (AFI), k jednomu z největších přerozdělení majetku v poválečné Evropě a firmy, které ji nevyužijí jako příležitost, přinejmenším zchudnou. Podniková sféra se bude měnit i v& ...

Načíst více