Aktuálně

Prosincové číslo časopisu Český autoprůmysl je tady

Začněme citací z našeho velkého rozhovoru „Evropa je strašně pomalá, není akční, máme jen spousty razítek a dlouhých procesů…“ Lukáš Rosůlek z Vitesca takto mluví o Evropě, ale v druhém rozhovoru aktuálního vydání zaznívají podobná slova od Zdeňka Zajíčka, šéfa Hospodářské komory ČR, který přitom hovoří o situaci v České republice. Potvrzuje, že o většině překážek, na které podnikatelé narážejí, informují členy vlády dlouho a opakovaně a žádají nápravu. „Málokdo si uvědomuje, jak ten vlak jede rychle a jak nám ujíždí,“ charakterizuje to prezident Komory. Evropě ujíždí globální vlak, nám i ten evropský. ...

CEE Automotive Supply Chain 2023: Máme šanci vyjít z transformace posíleni

Není to radostné, nepravidelnost dodávek a výpadky trvají, nejhorší už ale snad máme za sebou. Tak zhodnotili zástupci dodavatelských firem automobilového průmyslu současnou situaci během konference CEE Automotive Supply Chain 2023, největšího setkání zástupců sektoru automotive v České ...

Přečtěte si zářijové vydání časopisu Český autoprůmysl

Dlouho byste v tomto vydání Českého autoprůmyslu hledali text, který by nějakým způsobem nezmiňoval elektromobilitu. Není to tím, že bychom záměrně vybírali firmy a témata, která se tohoto fenoménu týkají. Tak to prostě je. Přechod na alternativní pohony, především bateriové, nezaměstnáv ...

Automotive Leaders Forum 2023: Elita českého automobilového průmyslu se sešla v Mánesu

Práce i zábava, taková byla náplň eventu Automotive Leaders Forum, který se letos konal 27. června v prostorách funkcionalistického objektu Galerie Mánes. Na druhý ročník této unikátní akce sezvalo Sdružení automobilového průmyslu vedle zástupců členských firem AutoSAPu i dalš ...

Sdružení automobilového průmyslu vyhlásilo vítěze v soutěži Podnik roku 2022

Sdružení automobilového průmyslu již popětadvacáté vyhlásilo vítěze soutěže Podnik roku v automobilovém průmyslu. Stejně jako v předchozích letech, tak i v letošním ročníku, ve kterém byly posuzovány základní ekonomické výsledky firem v roce 2022, bylo vyhlášeno celkem 6 ...

Letní vydání časopisu Český autoprůmysl je venku

Vážené čtenářky, vážení čtenáři, míra nejistoty se zvyšuje, řekl mimo jiné bývalý slovenský ministr financí, dnes poradce, Ivan Mikloš na nedávné konferenci NEWMATEC. Měl na mysli ekonomiku jako celek, ale na akci, kde se mluvilo o výzvách, které stojí před automobilovým průmyslem, bylo jasn ...

Časopis Český autoprůmysl 1.Q/2023 v novém layoutu je na světě

Vážené čtenářky, vážení čtenáři, právě před třiadvaceti lety, v březnu roku 2000, přijala Evropská rada v Lisabonu strategii, jejímž cílem bylo vytvořit z Evropské unie „nejdynamičtější a nejkonkurenceschopnější ekonomiku světa založenou na znalostech, schopnou udržitelného ho ...

Akumulátory pro elektromobily: Kongo, Chile a další. Bez nich to zatím nepojede

Elektromobily mají potenciál významně snížit emise skleníkových plynů. Objevují se ale také analýzy, že produkce akumulátorů pro tyto vozy může brzy čelit nedostatku kritických surovin. Jaký původ mají lithium, kobalt, nikl, mangan a další suroviny a co to pro výrobce baterií znamená? O ...

Martin Kupka: K cíli se musí dojít schůdnou cestou

Ministr dopravy Martin Kupka chápe obavy zástupců automobilového průmyslu z připravované normy Euro 7/VII. Je podle něho nejen příliš ambiciózní, ale v některých požadavcích přímo nerealizovatelná. Časopisu Český autoprůmysl ministr popsal, jak vypadají vyjednání o této normě a proč si ...

Lednová výroba byla meziročně o pětinu vyšší

Lednová produkce se v segmentu osobních automobilů, ve srovnání s prvním měsícem roku 2022, meziročně nadechla o 21,7 %. V České republice bylo vyrobeno celkem 112 794 osobních vozidel. Téměř 11 % pak tvořila vozidla s elektrickým pohonem. Do objemu produkce se však i nadále n ...

Reakce AutoSAPu k požadavku na urychlené zavádění elektrických pohonů u nákladních vozidel a autobusů – revize nařízení o emisních cílech CO2 pro těžká nákladní vozidla a autobusy

14. února 2023 představila Evropská komise revizi limitů emisí CO2 pro těžká vozidla (nákladní automobily a autobusy). Nová pravidla upravují stávající nařízení EU 2019/1242, které stanovilo vůbec první emisní normy skleníkových plynů v EU pro nová těžká vozidla. Podle d ...

Euro 7/VII: „vysoké náklady vs. zanedbatelné přínosy“

Návrh nových emisních norem Euro 7/VII bude mít zásadní negativní dopady na vozidla se spalovacím motorem a jejich dostupnost. Současně odčerpá tolik potřebné zdroje na investice do vývoje vozidel s elektrickým pohonem. Mezi jeho hlavní vady patří: ...

Přes rozsáhlé výzvy roku 2022 bylo v České republice vyrobeno celkem 1,25 mil. vozidel

Rok 2022 byl pro český automobilový průmysl naplněn řadou nelehkých výzev. Navzdory přetrvávajícímu nedostatku polovodičů a dalších součástí, válce na Ukrajině, obtížím ve výrobních a logistických řetězcích bylo za leden až prosinec vyrobeno celkem 1 249 281 silničních vozidel ...

Vitesco Technologies: Od tlakových senzorů po kybernetickou bezpečnost

Nové laboratoře výzkumného a vývojového centra Vitesco Technologies v Ostravě, které byly oficiálně otevřené letos v září, znamenají významné rozšíření vývojových kapacit společnosti, a to i do nových oblastí. Investice do budovy, kde jsou laboratoře soustředěné, ...

IQS NANOPTIQS: Řízená distribuce světla

Proč svítit tam, kde to není potřeba? Společnost IQS NANOPTIQS vyvíjí a vyrábí mikro a nanooptické prvky, které zvyšují kvalitu osvětlení a zároveň mohou přinést i energetické úspory. „Náš revoluční přístup k vytváření tenkých a miniaturizovaných optickýc ...

Přes mírný listopadový pokles výroby zpět k předkrizovým výrobním hodnotám

Výroba osobních vozidel meziročně poskočila o 9,3 % na celkových 1 118 639 ks za prvních 11 měsíců. V samotném listopadu však došlo k mírnému poklesu objemu výroby (-4,6 %, tzn. 118 264 ks). Ten byl způsobený zejména přetrvávajícím nedostatkem některých dílů a napjatými logistickým ...

Jiří Socha: Když se auta testují virtuální simulací

Ve zkušebním centru bezpečnosti a elektroniky TÜV SÜD Czech v Bezděčíně stále bydlí ve speciální místnosti s konstantní teplotou testovací figuríny. Crash testy jsou a budou v mnoha případech stále potřebné. Ale budoucnost testování v oblasti mobility se poso ...

Načíst více