Nové číslo časopisu Český autoprůmysl

18/3/2024

Nebývá zvykem, abychom na titulní stranu Českého autoprůmyslu dávali po­litiky. Tentokrát jsme udělali výjimku – a máme k tomu dobrý důvod. Norma Euro 7 hýbala evropským autoprůmyslem řadu měsíců a její původní podoba představovala pro mnoho firem notný prvek nejistoty či dokonce hrozbu. Že se ji podařilo nakonec odsouhlasit v její mírnější podobě, je mimo jiné zásluha dvou protagonistů, ministra martina Kupky a europoslance Alexandra Vondry, kterým jsme věnovali aktuální rozhovor včetně titulní strany. Není bez zají­mavosti přečíst si, jak probíhalo vyjednávání, kdy platily argumenty a kdy šlo spíš o něco jako obchod. Možná v tom také další politici a příští europoslanci najdou i něco poučného pro jejich budoucí aktivity v evropském prostoru.

Evropě se v tomto vydání Českého autoprůmyslu věnujeme i na dalších místech. Přestože do eurovoleb zbývají ještě skoro tři měsíce, určitě by neměla už teď zůstat bez povšimnutí anketa mezi lídry politických stran, kteří směřují do Evropského parlamentu. Oslovili jsme všechny politické strany a hnutí, které získaly v únorovém průzkumu agentury Kantar alespoň tři procenta hlasů. Přečtěte si, jaké zájmy budou ve Štrasburku a v Bruselu hájit. Možná to pro vás bude i vodítkem, komu dát v červnu svůj hlas.

A Evropa ještě do třetice: Prvním lednem letošního roku vstoupil v platnost Evropský akt o datech, který jednotlivcům i podnikům zajišťuje lepší přístup k datům na trhu EU. Víte, jak se to dotkne automobilového průmyslu?

Březnové vydání přináší kromě té politické i ryze byznysovou anketu, a to mezi manažery automobilových firem, finalisty i dodavateli. Otázky se týkají očekávaného vývoje jejich společností v letošním roce, takže byznysu, ale jak všechno souvisí se vším, je to vlastně anketa taky politická. Zástupci automotive volají mimo jiné po systémovém řešení pro zajištění stabilních a předvídatelných cen energií, ale také po fungujícím stavebním zákonu či obecně snížení objemu byrokracie.

Respondenti téhle naší ankety nevidí letošní rok dramaticky, ale přizná­vají, že reálných i potenciálních problémů, se kterými se budou potýkat, je pořád dost.

Tváří v tvář zprávám o aktuální kondici a výhledech německého průmyslu na jedné straně a tápání Evropské komise, jak dát do souladu klimatické cíle a konkurenceschopnost, na straně druhé by mohli být čeští manažeři určitě pesimističtější. To, že nejsou, je vlastně dobrá zpráva. Snaží se s tím naučit žít. Jak uvádí jeden z oslovených manažerů: „Nejsou to výzvy zcela nové nebo nečekané.“ Nebo jiný: „Automotive je plný výzev a jiný už nikdy nebude.“

Tak hodně sil, pevné nervy a hezké jaro.

 


 

k přečtení

ZDE

Kontakt

Ing. Libuše Bautzová
Ing. Libuše Bautzová

šéfredaktorka časopisu Český autoprůmysl

bautzova@autosap.cz
Ing. Tomáš Jungwirth
Ing. Tomáš Jungwirth

manažer komunikace

jungwirth@autosap.cz

Další novinky

Další novinky

+ Zobrazit